وبلاگ

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز چیست؟

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

دستگاه‌ های شیرینگ پک دوگانه ‌سوز از دو منبع انرژی یعنی گاز شهری و برق برای تأمین سوخت خود استفاده می‌کنند. این ویژگی منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود و از نظر ایمنی نیز بسیار مطمئن و کارآمد است. بسیاری از صاحبان کسب و کار که برای بسته‌بندی اجناس خود از این دستگاه استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند نوع دوگانه سوز آن را تهیه کنند. در این مطلب بیشتر دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز را معرفی کرده و از مزیت‌ های آن نسبت به انواع تک سوز توضیح می‌دهیم.

معرفی دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

شیرینگ پک ‌های دوگانه سوز هم با گاز و هم با برق کار می‌کنند. وظیفه اصلی کوره‌ این دستگاه‌ها فراهم کردن دما و حرارت لازم به همراه گردش هوا است تا فیلم شیرینگ منقبض شده و بسته‌بندی محصولات ادامه یابد. این دستگاه‌ها به طور معمول برای بسته‌بندی محصولاتی مانند قطعات صنعتی (مثل لوازم یدکی خودرو)، کارتن‌ها، جعبه‌ها (مانند بسته‌های خرما) و حتی قطعات بزرگ‌تر (مانند اجاق گاز و سینک ظرفشویی) به کار می‌روند. نایلون ‌های مورد استفاده در این دستگاه شیرینگ پک‌ از جنس پلی اتیلن هستند.

این فیلم به دلیل توانایی بالای خود در نگهداری محصولات سنگین و منسجم کردن آنها در هنگام جابه‌جایی و حمل و نقل در مراحل انبارداری، کاربرد بهتری دارد. حرارت لازم در این دستگاه‌ها از طریق منابع گازی و برقی تأمین می‌شود.

با توجه به هزینه ‌های بالای تأمین انرژی، دوگانه‌سوز بودن این نوع شیرینگ‌ها برای تولیدکنندگان اقتصادی‌تر است. تولیدکنندگان با در نظر گرفتن این مسئله، این دستگاه‌ها را به صورت دوگانه‌سوز طراحی کرده‌اند تا در صورت عدم دسترسی به یکی از منابع انرژی به راحتی بتوانند از منبع دیگر برای تأمین حرارت کوره استفاده کنند.

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک دوگانه‌سوز دارای مشخصات فنی منحصر به فردی است. این دستگاه مجهز به تیغه دوخت از جنس آلومینیوم با سه لبه تفلون شده است و جک هول‌دهنده نیز دارد. در بخش لوازم برقی، از قطعاتی مانند کنتاکتورهای پارس فانال، فیوزها، کلیدها و لامپ ‌های سیگنال رعد، رله OMRON، ترموستات میکروکس، تایمر و کنترل فاز کاوه، الکتروموتور GUANGLU و المنت میله‌ای استفاده شده است.

این دستگاه با ولتاژ 380 ولت سه فاز کار می‌کند و دارای سیستم مراقبت با قابلیت کنترل اتوماتیک دما است. عایق کوره از پشم سنگ دانسیته 180 تشکیل شده و سیستم کنترل دمای تیغه دوخت به صورت PID و کنترل دمای کوره به صورت ON&OFF عمل می‌کند. فن خنک‌کننده و چرخ برای جابه‌جایی آسان هم در دستگاه تعبیه شده‌اند و دستگاه با رنگ استاتیک کوره‌ای پوشش داده شده است. دستگاه به صورت دوگانه‌سوز طراحی شده و می‌تواند از گاز شهری برای کاهش هزینه‌ها نیز استفاده کند.

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

برجسته‌ترین قابلیت‌ های دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

دستگاه شیرینگ پک دوگانه‌سوز به طور عمده برای بسته‌بندی کالاهای بزرگ استفاده می‌شود. این دستگاه دارای امکانات مهمی است که در ادامه به آن ها اشاره می‌شود:

  • دمای داخل کوره و دمای مورد نیاز برای دوخت بسته‌بندی به صورت خودکار تنظیم و کنترل می‌شود.
  • برای گردش و انتقال هوا در داخل کوره، دستگاه به دو فن و یک سیستم مارپیچ مجهز است.
  • برای انجام دوخت ‌های تیغه‌ای، دستگاه دارای سیستم پنوماتیک است.
  • نوار نقاله‌ای که در این دستگاه به کار رفته، از نوع کانوایر بوده و دارای زنجیری با خاصیت ضدسایش است.
  • برای جلوگیری از هدررفت انرژی در هر دو سمت دستگاه، پرده ‌هایی از جنس سیلیکون نصب شده است.
  • نکته جالب دیگر این است که دستگاه شیرینگ دوگانه سوز می‌تواند به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک سفارشی‌سازی شود.

مزایای دستگاه شیرینگ پک دوگانه‌سوز نسبت به مدل‌ های المنتی

مزایا و برتری ‌های دستگاه شیرینگ پک دوگانه‌سوز نسبت به مدل‌ های المنتی در مصرف انرژی و کارایی کاملاً مشخص و واضح است. شاید تعجب کنید که چگونه مصرف گاز کمتر از برق است؛ در حالی که هر دو نوع دستگاه دمای کوره را به همان سطح می‌رسانند.

مصرف گاز کمتر دستگاه شیرینگ پک

دلیل اصلی چنین تفاوتی این است که در دستگاه‌های المنتی، المنت‌ها پس از رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می‌شوند و منتظر می‌مانند تا دما کاهش یابد و سپس دوباره روشن می‌شوند. از آنجا که سطح المنت‌ها کوچک است، دما به سرعت در داخل کوره کاهش می‌یابد و المنت‌ها مجدداً فعال می‌شوند. اما در دستگاه شیرینگ پک گازی مشعل‌ها یک شبکه فلزی با سطح بزرگ را گرم می‌کنند. پس از رسیدن به دمای مطلوب، گاز به صورت خودکار خاموش می‌شود. اما به دلیل سطح بزرگ و حرارت بالا در شبکه‌های فلزی، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا دما کاهش یابد و مشعل‌ها دوباره روشن شوند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف انرژی

مصرف گاز در این دستگاه نسبت به برق کمتر است و دلیل آن نیز توضیح داده شده است. در این صورت اگر بخواهید می‌توانید فقط از گاز یا فقط از برق برای تأمین انرژی این دستگاه استفاده کنید. داشتن دستگاهی که به شما گزینه ‌هایی برای انتخاب بدهد نیز به نوبه خود یک مزیت است.

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

امکان کار در زمان قطع هر یک از منابع گاز و برق

در زمانی که برق قطع شده است یا امکان دسترسی به گاز وجود ندارد کار شما لنگ نمی‌ماند و خط بسته‌بندی همچنان در حال پک کردن است. دلیل این می‌تواند دوراندیشی شما باشد که با خرید دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز به خودتان لطف کرده و دستگاهی با توانایی استفاده از دو منبع انرژی تهیه کرده‌اید.

خرید دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز از شرکت ایران پک

کیفیت محصول و اجناسی که عرضه می‌کنید مهم هستند؛ اما به تنهایی کل داستان نیستند. شما باید این اجناس را در بسته‌بندی ایمن و زیبا قرار دهید که بتواند مشتریان را قانع کند که این محصول تا زمانی که به دست آن‌ها می‌رسد از فساد، آسیب، خراش و هرگونه عامل مضر دیگری در امان بوده است. همچنین لازم است تا اطلاعاتی نیز روی بسته درج شود و به طور کامل فیلم به دور آن پیچیده شده باشد.

به این ترتیب هرگز نمی‌توانید بدون دستگاه شیرینگ پک محصولات خود را بسته‌بندی کنید. در شرکت ایران پک می‌توانید انواع دستگاه‌ های دوگانه سوز، المنتی، کابینی کوچک و… را تهیه کنید. این محصولات پس از معرفی کامل و با شرایط ویژه خرید به شما تقدیم می‌شوند. اگر می‌خواهید در مورد هر یک از این مدل‌ها و مشخصات فنی که دارند اطلاعات کسب کنید، به سایت ایران پک مراجعه کنید یا با بخش فروش تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز دارای یک مزیت ویژه است که نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم. با این دستگاه امکان استفاده از دو منبع انرژی را خواهید داشت و در پی آن نیز هزینه‌ های خود را کاهش خواهید داد. در این مطلب این دستگاه را معرفی کرده‌ایم و در مورد برتری ‌هایی که نسبت به انواع تک سوز دارید نیز توضیحاتی ارائه شده است که امیدواریم مفید باشد.