وبلاگ

نحوه بسته‌ بندی با دستگاه شیرینگ پک چگونه است؟

نحوه بسته‌ بندی با دستگاه شیرینگ پک

بسته‌بندی ‌های شیکی که روی محصولات دارویی، بهداشتی و غذایی می‌بینید اتفاقی نیست و با دستگاه شیرینگ پک انجام می‌شود. این وسیله یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که در واحدهای تولیدی برای بسته‌بندی استفاده می‌شود و با پرداخت‌های حرفه‌ای و مناسب می‌تواند کلیه مواد غذایی و بهداشتی را بسته‌بندی کند. برای کار با این دستگاه محصول یا بسته مورد نظر را درون فیلم شیرینگ قرار داده و لبه‌های فیلم را به‌دقت تا کنید تا محصول کاملاً پوشیده شود و بسته را روی نوار نقاله دستگاه شیرینگ پک قرار دهید.

دستگاه با حرارت بالا فیلم را به دور محصول جمع کرده و آن را محکم و به طور یکنواخت بسته‌بندی می‌کند. در نهایت، بسته به‌خوبی محکم شده و آماده حمل و نقل یا ذخیره‌سازی خواهد بود. برای دریافت توضیح بیشتر در مورد نحوه کار دستگاه پیشنهاد می‌کنیم متن مقاله را بخوانید.

نحوه کار با انواع دستگاه شیرینگ پک

اپراتورهایی که در واحدهای تولیدی هستند باید بتوانند با دستگاه‌ های شیرینگ کار کنند و به این منظور نیز ابتدا باید دستگاه و اجزای آن را بشناسند. همچنین الزامی است که بتوانند دستگاه را برای شرایط مختلف تنظیم کنند. برای هر مدل به طور مجزا باید این مراحل طی شود. اپراتورها باید برای مدل ‌هایی که پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر هستند آموزش ببینند و حتی نیاز است تا اجزا و قطعات آن را هم بشناسند. در ادامه نحوه کار، اجزا و تنظیمات هر یک از انواع دستگاه‌ های شیرینگ پک را توضیح خواهیم داد.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه شیرینگ دستی ساختار خیلی ساده‌ای دارد و شامل دو بخش اصلی دستگاه برش دستی و سشوار صنعتی است. برای استفاده از دستگاه شیرینگ دستی، ابتدا محصول را درون فیلم حرارتی قرار می‌دهید. سپس با استفاده از تیغه موجود در دستگاه برش، اضافات فیلم را برش می‌زنید.

در مرحله بعد، حرارت سشوار صنعتی را بر اساس نوع فیلم و نیاز بسته‌بندی تنظیم کرده و به کمک آن، فیلم را به دور محصول جمع می‌کنید تا بسته‌بندی محکم و یکنواختی ایجاد شود. این حرارت باعث می‌شود فیلم بسته‌بندی به دور محصول جمع شده و شکل آن را به خود بگیرد. همان‌طور که می‌بینید کار با آن ساده است؛ اما به دخالت دست نیاز دارد و باید یک اپراتور برای آن استخدام کنید.

نحوه بسته بندی با دستگاه شیرینگ پک کابینی

برای بسته‌بندی با دستگاه شیرینگ پک کابینی باید محصول را روی رول آن بگذارید تا به داخل کابین برود و دستگاه به صورت خودکار آن را پک کند. این دستگاه پیچیدگی بیشتری دارد؛ اما در عوض لازم نیست یک نفر به طور مجزا اضافه‌ های فیلم را قیچی کرده و بیشتر تنظیم کند.

تنظیمات شیرینگ پک کابینی

دستگاه شیرینگ کابینی با چهار کلید اصلی برای تنظیم عملکرد خود طراحی شده است. این کلیدها تایمر دوخت، تایمر برای شیرینک، کلید کنترل دما و نیز یک کلید برای روشن و خاموش کردن دستگاه هستند. علاوه بر این، تنظیمات دیگری مانند تنظیم زاویه و سرعت باز شدن درب کابین و تنظیم اندازه سینی کار نیز در این دستگاه قابل انجام است. تنظیم و استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و نیازی به اپراتور متخصص ندارد.

اجزا شیرینگ پک کابینی

از مهم‌ترین قطعاتی که در دستگاه شیرینگ پک کابینی وجود دارند به فن، دینام، المنت حرارتی برای برش رول، سینی کار، المنت گرمایشی، مگنت‌ های درب کابین، طاقه گیر، جک‌ های قابل تنظیم و چرخ‌های دارای استپر اشاره می‌کنیم که دستگاه شیرینگ پک کابینی را تشکیل داده‌اند. این قطعات به طور کلی عملکرد دستگاه را بهتر کرده و کار با آن را بسیار آسان می‌کنند.

نحوه بسته‌ بندی با دستگاه شیرینگ پک

نحوه کار با دستگاه شیرینگ پک کابینی

دستگاه شیرینگ پک کابینی با چهار کلید اصلی برای تنظیمات طراحی شده است. از راست به چپ شامل تایمر دوخت، تایمر شیرینک، کنترل دما و کلید روشن و خاموش می‌شود. علاوه بر این، تنظیمات دیگری همچون تنظیم جک درب کابین برای تعیین زاویه و سرعت باز شدن درب و تنظیم سایز سینی کار نیز در دستگاه وجود دارد. این تنظیمات به‌راحتی و بدون نیاز به دانش خاصی قابل انجام است. اپراتور می‌تواند بر اساس نوع محصول و فیلم مورد استفاده، دستگاه را تنظیم کرده و شیرینک را انجام دهد.

دستگاه شیرینگ پک تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارد. تفاوت اصلی این دو مدل در این است که مدل نیمه اتوماتیک به یک اپراتور برای کشیدن نایلون شیرینگ بر روی محصول و هدایت آن به داخل دستگاه نیاز دارد.

تنظیمات دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی با تنظیمات پیشرفته‌ای که دارد به اپراتور این امکان را می‌دهد تا به طور دقیق دستگاه را بر اساس نیازهای خاص شرکت تنظیم کند. این تنظیمات شامل تغییر درجه حرارت دستگاه، تنظیم سرعت کانوایر، تغییر ارتفاع کابین، تنظیم سرعت سلفون کش با توجه به نوع محصول و شرایط دیگر دستگاه و همچنین تغییر سرعت فن به میزان دلخواه است. این قابلیت‌ها به اپراتور کمک می‌کنند تا عملکرد دستگاه را بهینه کرده و بسته‌بندی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ تونلی

نحوه کار به این صورت است که محصول پس از قرار گرفتن در نایلون شیرینگ و رول، وارد تونل حرارتی می‌شود. در این بخش، حرارت بالا باعث تغییر شکل نایلون و چسبیدن آن به محصول می‌شود. در نهایت، محصول بسته ‌بندی شده از دستگاه خارج شده و فن ‌های موجود در دستگاه حرارت اضافی را کاهش می‌دهند.

اجزای دستگاه شیرینگ تونلی

قطعاتی مانند المنت‌ های میله‌ای و پره‌ای، چشم الکترونیکی در مدل اتوماتیک، دریچه تنظیم ارتفاع دهانه، ترموستات، تابلو برق، دینام، کانوایر و گیربکس و موتور، دستگاه شیرینگ پک تونلی را تشکیل داده‌اند. این اجزا باعث می‌شوند که دستگاه شیرینگ تونلی برای استفاده در صنایع مختلف گزینه ‌ای پیشرفته و کارآمد باشد.

نتیجه گیری

برای داشتن سرعت بالا و بسته‌بندی ‌های شیک استفاده از دستگاه ‌های شیرینگ پک به یک الزام تبدیل شده است. این دستگاه‌ها را باید تنظیم کنید و در مورد نحوه کار با آن‌ها اطلاعات داشته باشید. به این منظور مطالعه دفترچه راهنما می‌تواند مفید باشد. ما نیز در مقاله امروز کار با سه نوع از آن‌ها را به شما آموزش داده‌ایم. هرچند کار با آن‌ها اصلاً سخت و پیچیده نیست؛ اما مطالعه مطلب امروز از ایران پک کمک می‌کند دستگاه‌ها به نحو عالی کار کنند و سرعت بسته‌بندی نیز در خط تولید بالا برود.