وبلاگ

همه چیز در مورد دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک برای بسته‌بندی بهداشتی، مرتب و حرفه‌ای اجناس و کالاهای بهداشتی، دارویی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه بدون نیاز به اپراتور می‌تواند کار کند. کار با آن بسیار ساده است و در عین حال با سرعت بالایی می‌تواند بسته‌بندی را انجام دهد. بیزینس ‌های زیادی برای رونق کار و سریع کردن بسته‌بندی‌ها از این دستگاه استفاده می‌کنند. در این مقاله به طور مفصل از این دستگاه خواهیم گفت.

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

برای خرید این دستگاه اطلاع از ویژگی‌ های فنی آن الزامی است. دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک مجهز به کنترل گاز شامل شیر BM، ترموستات دیجیتال و سیستم جرقه‌زنی است. تابلو برق دستگاه شیرینگ اتوماتیک دارای محافظ میکرومکس است که در برابر نوسانات برق تابلو را حفظ می‌کند. تیغه دوخت از آلومینیوم با روکش تفلون ساخته شده و کلاف آلومینیومی دارد که از کیفیت بالایی برخوردار است. دستگاه با رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای مخصوص پوشش داده شده که ضد خش، ضدضربه و مقاوم در برابر حرارت است.

گیربکس و الکتروموتورها از بهترین برندهای بازار هستند و دارای گارانتی هستند. نوار نقاله از مفتول ۲ میلی‌متری و توری گالوانیزه ساخته شده که بسیار مقاوم است و می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند.

انواع دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که این بسته‌بندی‌ های شفاف و مرتب که به دور اقلام بهداشتی، دارویی و غذایی پیچیده شده‌اند توسط چه دستگاهی اعمال می‌شوند؟ دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک در انواع مختلف این بسته‌بندی‌ها را انجام می‌دهد. در ادامه، انواع این دستگاه‌ها را معرفی کرده و توضیحاتی برای هر کدام می‌دهیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

شیرینگ پک اتوماتیک تک‌فاز

این دستگاه با ابعاد 75 سانتی‌متر عرض، 60 سانتی‌متر طول و 120 سانتی‌متر ارتفاع قابلیت بسته‌بندی تا 300 بسته در ساعت را دارد. فن خنک‌کننده با سرعت 2400 دور در دقیقه و دمنده با قابلیت دسترسی آسان به بخش گرمایشی از ویژگی‌ های مهم این دستگاه است. تیغه دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک از آلیاژ آلومینیوم با روکش تفلون ساخته شده و کنترل دمای دوخت تیغه به صورت PI انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌ها، وجود اینورتر برای تنظیم سرعت نقاله جهت فراهم کردن بالاترین کیفیت با بهره‌وری انرژی کمتر است.

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

شیرینگ پک اتوماتیک سه‌فاز

دستگاه بسته‌بندی اتوماتیک سه‌فاز با عنوان شیرینگ پک تمام اتومات با المنت‌ های منحصر به فرد برای کارخانه ‌های صنعتی بزرگ طراحی شده و دارای سرعت بسته ‌بندی 500 بسته در ساعت است. این دستگاه با طول 5.4 متر، عرض 120 سانتی‌متر و ارتفاع 250 سانتی‌متر ساخته می‌شود و ابعاد کوره آن بر اساس سفارش مشتری تنظیم می‌گردد. این دستگاه کاملاً اتوماتیک عمل می‌کند و دارای فن خنک‌کننده محصول است. از ویژگی‌ های متمایز آن می‌توان به تیغه دوخت قدرتمند که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اشاره کرد.

دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک با المنت‌ های متنوع، تمام انتظارات مشتریان از یک دستگاه بسته‌بندی را فراهم می‌کند. این دستگاه دارای جک پیش‌برنده، نوار ردیف‌کن، شش سنسور نوری و مگنت برای کنترل خطی جک‌ها، تابلوی برق هیوندایی و کنترلر PLC است. ابعاد کوره آن به عرض 75 سانتی‌متر، طول 60 و ارتفاع 160 سانتی‌متر گزارش شده است.

چطور با دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک کار کنیم؟

کار با این دستگاه بسیار آسان است و لازم نیست کارگر دخالت چندانی داشته باشد. اما بهتر است حتماً یک ناظر در هنگام کار دستگاه حضور داشته باشد. در دستگاه پک اتوماتیک، نقش اصلی بر عهده نوار نقاله است. این قطعه محصولات مختلفی مانند آب معدنی، نوشابه و نوشیدنی‌هایی که نیاز به بسته‌بندی دارند را به سمت جک پارویی هدایت می‌کند تا با کمک آن، وارد لایه‌ای از فیلم شیرینگ شده و بسته‌بندی شوند.

اگر نیاز باشد که محصولات به صورت چندتایی و کنار هم شیرینگ شوند، پس از رسیدن به جک پارویی، توسط دستگاه‌ های ردیف کن مرتب می‌شوند و سپس درون لایه‌ های شیرینگ قرار می‌گیرند. در این مرحله تیغه مخصوص با توجه به اندازه محصول عملیات برش و دوخت را به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می‌دهد. بسته‌ها درون کوره حرارتی قرار می‌گیرند و در پایان نیز توسط فن‌ های دستگاه برای مدت کوتاهی خنک می‌شوند. در نهایت، نوار نقاله محصولات شیرینگ شده را بر روی پالت قرار می‌دهد.

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک از چه سوختی استفاده می‌کند؟

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک می‌تواند در مدل‌های مختلفی تولید شود که از سوخت‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. این ویژگی به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با توجه به حجم تولید و شرایط مکانی خود، دستگاه مناسبی را انتخاب و خریداری کنند. یک دستگاه پک اتوماتیک می‌تواند در دو مدل تک سوز و دوگانه‌سوز طراحی شود. مدل‌ های تک سوز می‌توانند به صورت گازسوز یا برقی سفارش داده شده و خریداری شوند.

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ اتوماتیک دوگانه‌سوز

دستگاه دوگانه‌سوز محبوب ‌ترین مدل دستگاه پک اتوماتیک است. این دستگاه قابلیت استفاده از هر دو انرژی گاز و برق را دارد. بنابراین در کوره خود هم المنت ‌های برقی و هم مشعل‌ های گازی دارد که برای تأمین گرمای تونل به انرژی گاز نیاز دارند. این یک ویژگی عالی است؛ زیرا دستگاه در صورت قطع برق یا گاز متوقف نمی‌شود و می‌تواند از انرژی جایگزین برای ادامه بسته‌بندی استفاده کند.

دستگاه پک اتوماتیک برقی

همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست، منبع حرارتی آن تنها از المنت ‌های برقی تشکیل شده است. این المنت‌ها با استفاده از انرژی برق حرارت زیادی تولید می‌کنند. دستگاه پک برقی می‌تواند از برق تک‌فاز یا سه‌فاز استفاده کند و شما می‌توانید با توجه به برق منطقه و کارخانه خود نوع مناسب را انتخاب کنید.

دستگاه پک اتوماتیک گازسوز

در این دستگاه، تولید گرما در منبع حرارتی به عهده مشعل ‌های گاز است. این مدل دستگاه برای کار کردن علاوه بر انرژی گاز به برق نیز نیاز دارد. زیرا نوار نقاله در تمامی مدل ‌های دستگاه پک فقط با اتصال به برق کار می‌کند و به حرکت در می‌آید.

سخن پایانی

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک در انواع مختلفی وجود دارد و کمک می‌کند تا محصولات با سرعت بالا و به روشی حرفه‌ای با فیلم شیرینگ بسته‌بندی شود. این دستگاه بسته‌بندی ‌های استانداردی انجام می‌دهد و به این ترتیب مواد و اجناس را از فساد و آسیب دیدن حفظ می‌کند. همچنین باعث می‌شود عمر هر وسیله طولانی‌تر شود. در این مطلب از ایران پک به طور ویژه انواع آن را معرفی کرده و در مورد نحوه کار و سایر مشخصاتی هم که دارد اطلاعاتی را ارائه کردیم که امیدواریم مفید باشد.