وبلاگ

کاربرد دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

کاربرد استرچ 1

بسته بندی محصولات و وسایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد، این بسته بندی ها امروزه به روش های شیرینگ پک ، استرچ پالت و…. می‌باشد که از آن ها در تولیدی ها یا کارگاه های و حتی در منازل هم استفاده میشود.

بسته بندی محصولات آخرین مرحله در تولید یک محصول میباشد، اما از این دستگاه های در مکان های دیگری مانند رستوران ها، قنادی ها و یا فرودگاه ها استفاده میشود. در برخی از مواقع این دستگاه ها به عنوان بسته بندی نهایی کار خود را انجام نمیدهند و از آن ها به عنوان رو پوشی موقت بر روی وسیله ها استفاده میشوند تا بتوانند به میزان امنیت و میزان حفاظت آن ها افزود.

از مکان هایی که از روش بسته بندی استرچ پالت استفاده میشود، رستوران ها و یا آشپزخانه ها میباشد. در این مکان ها برای از دست نرفتن گرمای غذا و جلوگیری از خرابی های احتمالی در هنگام حمل غذا، از بسته بندی های موقت استفاده میکنند. این بسته بندی ها از تکان خوردن ظرف و ظروف جلوگیری میکند و از طرفی دیگر در مقابل از دست دادن حرارت و گرمای غذا جلوگیری میکند.

یکی دیگر از این مکان ها، فرودگاه ها میباشند. در فرودگاه ها از دستگاه استرچ پالت استفاده میکنند تا بتوانند چمدان های مسافرین را بسته بندی کنند، این بسته بندی به دلیل جلوگیری از صدمه های احتمالی چمدان در هنگام پرواز میباشد. این بسته بندی ها باعث میشود که چمدان ها در برابر ضربه های محکم و سنگین و یا کشیده شدن بر روی زمین، مقاوم تر باشند. در ادامه درباره دستگاه های استرچ پالت و استرچ پالت فرودگاهی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم.

استرچ پالت چیست؟

استرچ پالت یک دستگاه مجهز به یک سینی چرخان و یک دستگاه رول کننده میباشد. از دستگاه های استرچ پالت برای بسته بندی چندین محصول بسته بندی شده در کنار یک دیگر استفاده میکنند.

به طور محمول این دستگاه ها به 2 روش کار میکنند، در روش اول چندین محصول بر روی هم پیده میشوند و این دستگاه این چندین محصول را به یک بسته بندی بزرگ تر تبدیل میکند. برای مثال باکس های 6 تایی آب معدنی را تصور کنید. تعداد زیادی از باکس های 6 تایی در کنار هم قرار میگیرند و دستگاه اسنرچ پالت با پیچیدن فیلم شیرینگ مخصوص به دور آن ها، این بسته بندی را کامل میکند.

در روش دیگر، محصولات بسیار بزرگ که در معرض خطر های زیادی قرار میگیرند بسته بندی مشوند. برای مثال چمدان ها در هنگام سفر در معرض خطر میباشند و یا یخچال های تولید شده در شرکت ها، امکان دارد در هنگام جا به جایی در مسیر شرکت تا فروشگاه و یا فروشگاه تا آدرس خریدار، صدمه های زیادی ببینند.

حتماً بخوانید: دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

این بسته بندی با دستگاه های استرچ پالت از این صدمات جلوگیری میکنند. دستگاه های استرچ پالت در مدل ها و اندازه های مختلفی تولید میشوند تا شرکت ها و تولید کنندگان بتوانند با توجه به محصول خود، مدل و اندازه مناسب را خریداری کنند.

استرچ پالت فرودگاهی

یکی از مکان هایی که در آن همواره از دستگاه استرچ پالت استفاده میشود، فرودگاه میباشد. در فرودگاه ها از دستگاه های استرچ پالت برای بسته بندی و محافظت از چمدان ها استفاده میشود. هرچند که بیشتر افراد چمدان های خود را بسته بندی میکنند، در برخی از مواقع بسته بندی ها استاندارد نبوده و امکان دارد در حین جا به جایی و یا با تکان خوردن ها در هنگام سفر، درب چمدان ها باز شود و وسایل داخل آن به بیرون بریزد.

این همین امر باعث میشود تا روزانه بسیاری از وسایل گم شوند و قطعا این مشکل ضرر های زیادی را در پیش دارد. همچنین در برخی از مواقع برخی از مسافران چند عدد چمدان کوچک با خود حمل میکنند. در این مواقع به دلیل حمل آسان تر و اشغال کردن فضای کمتر، این چمدان ها در کنار هم قرار میگیرند و به کمک دستگاه های استرچ پالت بسته بندی میشوند.

 

کاربرد دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

مزیت های استرچ پالت فرودگاهی

دستگاه های استرچ پالت فرودگاهی کمک بسیار شایانی به رفاه مسافرین میکند. این دستگاه ها با بسته بندی که انجام میدهند، درواقع چمدان را به نحوی پلمپ میکنند. این پلمپ شدن چمدان باعث میشود تا مسافر اطمینان حاصل کند که به هیچ وجه امکان ندارد فرد دیگری آن چمدان را باز کند ومحتویات داخل آن را به سرقت ببرد.

همچنین این بسته بندی ها به صورتی میباشند که اگر چمدان باز شود، به راحتی قابل تشخیص میباشد. این پلمپ شدن چمدان ها باعث میشود تا چمدان در برابر آلودگی ها، باز شدن احتمالی زیپ آن ها در برابر فشار، خیسی و رطوبت در امان باشد و تمام این ویژگی ها به لطف دستگاه استرچ پالت فرودگاهی میباشد.

دستگاه های استرچ پالت فرودگاهی اندازه نسبتا کوچک تری نسبت به استرچ پالت های معمولی دارند و همین امر باعث شده است که استفاده آن در مکان هایی مختلف مانند ترمینال، بدون هیچ مشکلی ثابت شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین وجود چرخ در زیر پایه های دستگاه استرچ پالت فرودگاهی باعث شده است که حمل و نقل این دستگاه بسیار ساده باشد و در صورت نیاز بتوان به سرعت جای آن را عوض کرد.

دستگاه ها استرچ پالت دارای دو عدد میله عمودی در سینی چرخان میباشند که به لطف این میله ها، وسایل سبک از روی دستگاه در هنگام بسته بندی شدن به اطراف پرتاب نمیشوند. این دستگاه صدای بسیار کم دارند، این صدا آن مقدار کم میباشد که میتوان گفت این صدا در مکان های شلوغی مانند فرودگاه حتی به گوش هم نمیرسد.

روش کار دستگاه های استرچ پالت فرودگاهی

روش کار کل دستگاه استرچ پالت فرودگاهی به این صورت میباشد که چمدان ها بر روی سینی چرخان یا همان استند محصولات قرار میگیرند. یک فیلم شیرینگ مخصوص به چمدان وصل میشود و با به چرخش در آمدن صفحه چرخان، این فیلم شیرینگ به دور چمدان ها پیچیده میشود.

این دستگاه یک جایگاه رول فیلم شیرینگ نیز دارا میباشد که رول های شیرینگ در آنجا قرار میگیرند؛ اسنتد های نگه دارنده رول های شیرینگ، به یک ریل عمودی متصل هستند که باعث میشود در طول مراحل بسته بندی یک چمدان، فیلم شیرینگ به ارتفاعات بالاتری برود و دوباره پایین بیاید.

این فرایند باعث میشود تا تمام مناطق چمدان تحت پوشش فیلم شیرینگ قرار بگیرند و بسته بندی به بهترین شکل صورت بگیرد. همچنین در دستگاه های استرچ پات قابلیت تنظبم میزان سرعت چرخش سینی و یا تنظیم مدت زمان بسته بندی شدن و یا تنظیم میزان استفاده فیلم شیرینگ در هر بسته بندی، تعبیه شده است.

با بالا بردن سرعت چرخش سینی چرخان، این امکان وجود دارد که چمدان های گوچک به اطراف پرت بشوند. در سینی های دستگاه استرچ پالت فرودگاهی از 2 عدد میله عمودی استفاده شده است که از پرتاب شدن وسایل کوچک و سبک جلوگیری میکند.

همچنین نصب نوار نقاله بر روی دستگاه های استرچ پالت فرودگاهی ممکن میباشد؛ این نوار های نقاله، چمدان هارا بعد از بسته بندی مستقیم به کابینه بارگیری هدایت میکنند.

برای دیدن انواع دستگاه های شیرینگ پک در انواع: تونلی،‌ کابینتی، دستی و … روی لینک کلیک کنید.

درصورت نیاز به مشاوره برای خرید نیز می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در وب سایت و یا مراجعه به قسمت تماس با ما با همکاران ما در مجموعه ایران پک ارتباط برقرار کنید.