وبلاگ

کاربرد دستگاه شیرینگ پک

کاربرد دستگاه شیرینگ پک

کاربرد دستگاه شیرینگ پک به گونه ای است که امروزه تقریبا هیچ کارخانه یا کارگاهی وجود ندارد که از این دستگاه ها استفاده نکند. برای اینکه کاربرد این دستگاه ها را بطور دقیق تری متوجه شوید این مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

پس از تولید محصولات توسط کارخانجات و کارگاه ها، وظیفه انواع دستگاه شیرینگ پک این میباشد که کالا ها را با تعداد زیاد و در عین حال در امنیت و سرعت بالا به مقصد بعدی برسانند. یکی از مراحل مهم در صنایع پس از تولید کالا، بسته بندی آن ها میباشد که امروزه این کار با استفاده از دستگاه شیرینگ پک انجام میشود. بسته بندی محصولات با استفاده از این دستگاه موجب میشود که از ورود هرگونه عوامل خارجی مانند خاک، نم و رطوبت به آن ها جلوگیری شود و علاوه بر آن حمل و نقل آن ها بسیار راحت و امن انجام شود.

از دیگر مزیت های این روش بسته بندی در کنار هم قرار دادن مجصولات مشابه میباشد که همین امر باعث حمل آسان آن ها میشود. وجود نایلون های مخصوص در این دستگاه ها که با نام فیلم شیرینگ شناخته میشوند با وجود محافظت از کالا ها، شفاف و نازک میباشند بطوری که محصولات کاملا مشخص می‌باشند.

بیشتر بخوانید: دستگاه شیرینگ دستی

پیش از این مکانیزم این دستگاه ها را در قسمت شیرینگ پک توضیح دادیم و انواع آن ها را نیز بررسی نمودیم. در این مقاله سعی داریم به کاربرد دستگاه های شیرینگ پک در صنایع و تولیدی های مختلف بپردازیم. دستگاه های شیرینگ پک در سایز و انواع مختلف اعم از شیرینگ پک تونلی و شیرینگ پک کابینی تولید میشوند. شاید شما هم قصد خرید دستگاه بسته بندی برای کارخانه خود را دارید و باید با کاربرد های متفاوت هر کدام از آن ها آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید و متن را با دقت مطالعه نمایید.

کاربرد دستگاه شیرینگ پک تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی به دلیل توانایی در بسته بندی محصولات با تعداد بالا و در کنار هم اغلب در کارخانجات بزرگ و صنایعی که خط تولید آن ها بالا است مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال برای بسته بندی کردن بطری های نوشیدنی یا کنسرو ها که به صورت چند تایی در کنار هم قرار میگیرند از دستگاه تونلی استفاده میشود. لازم به ذکر است که دستگاه های شیرینگ تونلی در نوع نیمه اتومات و اتوماتیک میباشند و به همین دلیل سرعت تولید آن ها هم بالا میباشد.

دستگاه شیرینگ تونلی دوگانه سوز بدون جک پیش برنده

شیرینگ پک تونلی خود در مدلهای عمود برخط و یا افق بر خط تولید میشوند. استفاده از آن ها بستگی به فضای کارخانه یا کارگاه دارد. اما بطور کلی مکانیزم هر دو مشابه است. همچنین از نظر مصرف سوخت این دستگاه ها شامل نوع تک سوز و دوگانه سوز میباشند. تنها تفاوت این مدل ها در نوع سوخت منبع میباشد که با استفاده از گاز یا برق میباشد.

کاربرد دستگاه اتومات بیشتر است یا نیمه اتومات؟

در ابتدا باید تفاوت این دو نوع دستگاه را بیان کنیم تا درباره کاربرد آن ها نتیجه گیری کنیم. دستگاه شیرینگ اتوماتیک، جک پیش برنده دارد و محصول را به طور خودکار به سمت تونل و نوار نقاله میبرد. عملیات دوخت نیز به طور اتومات و با مشخص کردن یک زمان خاص انجام میشود. در کل ازنظر نتیجه این دو دستگاه تفاوتی ندارند و هر دو کالا را پک میکنند اما دستگاه نیمه اتومات کمی کند تر است و به اپراتور نیاز دارد.

کاربرد دستگاه شیرینگ پک کابینی

باید در نظر داشت که عملکرد تمام دستگاه های شیرینگ پک مشابه یکدیگر است. در واقع اساس کار آن ها مثل هم و بر اساس گرما میباشد. تفاوت اصلی دستگاه های تونلی و کابینی در تعداد و ابعاد بسته بندی است. دستگاه شیرین پک کابینتی اغلب برای بسته بندی کردن محصولات تکی استفاده میشود. به عنوان مثال برای بسته بندی کالا هایی مثل کتاب ها، خوراکی ها و محصولات این چنینی استفاده میشوند. بنابراین کاربرد دستگاه های شیرینگ پک کابینی بیشتر در مکان هایی مانند رستوران ها، هتل ها و فروشگاه ها میباشد. این دستگاه ها هم در نوع اتومات و نیمه اتومات و از نظر سوخت مصرفی تک سوز و دوگانه سوز میباشند.

دستگاه شیرینگ کابینی به همراه سلفون حرارتی

انواع دستگاه شیرینگ کابینی

  • دستگاه کابینی عرض 50
  • دستگاه کابینتی عرض 90
  • دستگاه کابینی عرض 120

تفاوت دستگاه های نامبرده، در ابعاد آن هاست و شما باید با توجه به اندازه محصول خود دستگاه مناسب را تهیه کنید.

کاربرد دستگاه شیرینگ در صنایع مختلف

فرقی نمیکند که نوع و مدل دستگاه شیرینگ چه باشد؛ تقریبا تمام صنایع از این دستگاه استفاده میکنند. در سال های اخیر به دلیل شیوع ویروس های جدید مانند کرونا بسیاری از کشور ها سیاست صنعتی خود را تغییر دادند و به بخش بسته بندی اهمیت زیادی قائل شدند.  در ادامه صنایع مختلف و کاربرد های آن ها را بطور دقیق تری بررسی میکنیم.

کاربرد دستگاه شیرینگ در صنعت مواد غذایی ، بهداشتی، شیمیایی

دستگاه شیرینگ پک در صنایع غذایی

یکی از مهم ترین مکان هایی که از دستگاه شیرینگ در آن استفاده میشود، صنایع غذایی میباشد. مواد غذایی نیاز به محافظت بالایی در هنگام حمل و نقل دارند بنابراین کیفیت بسته بندی آن ها هم بسیار اهمیت دارد. این دستگاه ها برای مواردی از جمله کنسرو و کمپوت، انواع لبنیات، انواع نوشیدنی و شیرینی جات استفاده میشوند. همچنین از آن ها در رستوران و مطبخ ها برای گرم نگه داشتن غذا و بیرون بردن آن ها استفاده میشود.

آیا امکان بسته بندی غذای گرم وجود دارد؟

زمانی که صحبت از بسته بندی میشود، معمولا ذهن افراد به سمت جعبه های کارتن و یا بطری های آب معدنی میرود اما کاربرد این دستگاه بسیار بیشتر است. بدلیل زندگی صنعتی و مشغله زیاد افراد، پخت غذا در خانه کاهش زیادی داشته و اکثر افراد ترجیح میدهند حداقل یه وعده را از رستوران سفارش دهند.

زمانی که غذای شما بدون هیچگونه بسته بندی بدست شما برسد قطعا حس خوبی نخواهید داشت. امکان دارد غذا در مسیر باز شود و آلودگی وارد آن شود. اما اگر با سلفون شیرینگ شده باشد، مشتری از امنیت آن مطمئن خواهد بود و میداند اولین فردی است که به ان دست میزند.

کاربرد دستگاه شیرینگ در بخش میوه و سبزی

امروزه بسیاری از فروشگاه ها سبزی را به صورت پاک شده در اختیار مشتری قرار میدهد. بسته بندی آن ها به روش شیرینگ باعث میشود تا از نفوذ اکسیژن جلوگیری شود و تا مدت زیادی تازه بماند. این مورد درباره میوه ها نیز صدق میکند وبا پک آن ها از خراب شدن زودرس جلوگیری میشود و تمیز میمانند.

دستگاه-شیرینگ-پک

دستگاه شیرینگ پک در داروسازی

مواد دارویی و پزشکی هم از اقلامی میباشند که بسیار مهم است دچار آلودگی و مشکل نشوند و در امان بمانند. از دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی قوطی های قرص ها، پماد، شامپو های دارویی و موارد دیگری از این قبیل استفاده میشود. دستگاه شیرینگ میتواند از ورود باکتری و بیماری ها به داخل محصول به صورت کامل جلوگیری کرده و سلامت این محصولات را تضمین می کند. در ادامه چند نمونه از داروهایی که نیاز به بسته بندی نهایی دارند ذکر شده است.

  • جعبه های قرص
  • شربت ها به صورت تکی یا چندتایی
  • سرم های تقویتی یا نمکی
  • سرنگ های تزریق

دستگاه شیرینگ پک در تولیدات بهداشتی و مواد شوینده

دستگاه های شیرینگ پک در تولید مواد بهداشتی، آرایشی و شوینده نیز بسیار کاربرد دارد و از انواع مختلف این دستگاه ها در این صنعت استفاده میشود. از آن ها در بسته بندی انواع عطر ها، شامپو ها، لوسیون ها، پودر و مایعات دستشویی استفاده میشود.

امکان بسته بندی تکی محصولات آرایشی وجود دارد؟

بله شما میتوانید با دستگاه کابینی، محصولات تولیدی خود را به صورت تکی پک کنید. عرض 50برای اینکار مناسب است. بسیاری از لوازم بهداشتی و آرایشی به خارج از ایران صادر میشوند و اگر بسته بندی مناسب نداشته باشند کشور مقصد اجازه ی ورود و مجوز پخش ان را صادر نمیکند. بعد از اینکه محصولات به صورت تکی پک شد، میتوانید با دستگاه تونلی به صورت چندتایی شیرینگ کنید.

دستگاه شیرینگ پک در صنایع شیمیایی

در صنایع شیمیایی هم از دستگاه شیرینگ پک استفاده میشود. از این دستگاه برای بسته بندی انواع رنگ ها، حلال ها، سموم، آب رادیاتور و مواد شیمیایی از این قبیل استفاده میشود. اکثر مواد شیمیایی برای طبیعت و بدن انسان مضرات بسیاری دارند و باید کاملا درست بسته بندی شوند تا در صورت بروز حادثه کمترین آسیب را به محیط اطراف بزنند.

سایر محصولاتی که با دستگاه شیرینگ پک میشوند:

  • کتاب و لوازم تحریر
  • لوازم فرهنگی و برگه های مصرفی
  • اسباب بازی های کودکان
  • لوازم و قطعات خودرو و ماشین های صنعتی
  • مواد خوراکی حاضری مانند پاپ کورن و ساندویچ های اماده

لوازم مختلف بسته بندی شده با نایلون شیرینگ

اما کاربرد دستگاه های شیرینگ تنها به همین صنایع محدود نمیشود. از سایر کاربرد های این دستگاه های میتوان به تولیدات محصولات فرهنگی مثل کتاب، دیسک و لوازم تحریر یا انواع لوازم جانبی خودرو ها و منزل اشاره نمود.

جمع بندی

دستگاه شیرینگ پک امروزه یکی از پایه های مهم صنایع میباشند که برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد این دستگاه ها بسیار گسترده میباشد و تقریبا در هر کارخانه و کارگاه تولیدی یافت میشوند. بنابراین بسیار مهم است که اگر صاحب کارخانه ای هستید، دستگاه شیرینگ متناسب با کسب و کار خود تهیه کنید. اما پیش از خرید باید با دقت و مشورت کارشناسان ایران پک ، اقدام به خرید دستگاه شیرینگ پک متناسب با کار خود انجام دهید. شما میتوانید انواع مختلف این دستگاه ها را در سایت ما مشاهده نمایید و با توجه به کاربردشان با بهترین قیمت خریداری نمایید.