وبلاگ

قطعات دستگاه شیرینگ پک

قطعات تشکیل دهنده دستگاه شیرینگ پک

دستگاه های شیرینگ پک از قطعات مختلفی ساخته میشوند. با توجه به ابعاد دستگاه تعداد و قدرت این قطعات متغییر است.  به طور خلاصه تمامی دستگاه های شیرینگ پک دارای ترموستات، موتورگیربکس،تیغه دوخت، توری گالوانیزه، الکتروموتور، تابلوبرق و… هستند که در ادامه به توضیح و بررسی آنها میپردازیم.

قطعات دستگاه شیرینگ پک

دستگاه های بسته بندی شرینگ از 2گروه قطعات برقی و مکانیکی تشکیل و ساخته میشوند. با توجه به نوع سوخت مصرفی، قطعات تغییر میکنند اما تعدادی از آنها در تمامی مدل ها ثابت هستند. یکی از موارد اصلی تعیین قیمت نوع و کیفیت قطعه های استفاده شده در دستگاه هستند. هنگام خرید دستگاه شیرینگ باید به نوع و مدل قطعات آن توجه کنید تا بتوانید دستگاه مناسب خود را تهیه کنید.

ترموستات

یک سنسور یا دستگاه کنترل حرارتی است که برای تنظیم و کنترل دما در یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی ترموستات این است که با تشخیص دما، سیگنال‌های لازم را به سیستم کنترلی ارسال کند تا دما را در محدوده مورد نظر نگه دارد. ترموستات‌ها در انواع مختلف دستگاه شیرینگ پک استفاده میشود و نقش اساسی در کنترل و مدیریت دما دارد.

قطعه ترموستات دستگاه شیرینگ پک

تیغه دوخت

یکی از قطعات مهم دستگاه شیرینگ تیغه دوخت آن است. تیغه دوخت یا همان بلید برای برش و دوخت نایلون حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تیغه‌ها باید با دقت و دقت بالا تولید شوند تا بتوانند به درستی و به صورت دقیق مواد را ببرند. انتخاب تیغه دوخت مناسب برای دستگاه شیرینگ پک بسیار مهم است زیرا این تیغه‌ها باید با مواد مختلفی که قرار است برش داده شوند سازگاری داشته باشند و به خوبی عملکرد کنند.

اگر درباره کاربرد دستگاه شیرینگ پک اطلاعات کافی ندارید به مقالات ما مراجعه کنید.

المنت

المنت یکی از قطعات اصلی دستگاه های برقی یا دوگانه سوز شیرینگ است و حرارت کوره را با استفاده از انرژی گاز تامین میکند. در واقع المنت یک عنصر گرمایی است که بعنوان یک قطعه یا تکه کوچک از جنس فلزی یا سرامیکی در دستگاه‌ها یا سیستم‌های گرمایشی برای تولید گرما استفاده می‌شود. المنت‌ها معمولاً به صورت مارپیچی یا تیوبی طراحی شده و با اعمال جریان الکتریکی، گرما تولید می‌کنند. این عناصر گرمایی در انواع دستگاه‌ها از جمله اجاق‌ها، بخاری‌ها، اجاق‌های برقی، ماشین‌های صنعتی و غیره استفاده می‌شوند.

موتورگیربکس

موتورگیربکس یکی از اجزای اصلی در سیستم‌های مکانیکی و ماشین های صنعتی من جمله دستگاه شیرینگ است که وظیفه انتقال نیرو و سرعت از موتور به سیستم‌های دیگر را دارد. این سیستم شامل دو بخش اصلی، یعنی موتور که نیرو تولید می‌کند و گیربکس که این نیرو را به سرعت مورد نیاز تبدیل می‌کند، می‌باشد. موتورگیربکس در انواع مختلفی برای مصارف مختلف تولید می‌شود و از جنس‌ها و سیستم‌های مختلفی برخوردار است که بسته به نیاز و کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام خرید دستگاه حتما به کیفیت این قطعه توجه کنید چون اهمیت زیادی در کارکرد دستگاه شیرینگ دارد.

اگر هنوز درباره خرید تردید دارید پیشنهاد میکنیم مقاله نکات خرید دستگاه شیرینگ پک را مطالعه کنید.

توری گالوانیزه

نوار نقاله گالوانیزه یک نوع تجهیزات صنعتی است که بعنوان یک راهکار انتقال مواد در خطوط تولید و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. این نوارها از جنس فولاد گالوانیزه ساخته شده‌اند که به واسطه پوشش گالوانیزه‌ی آنها، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند. از این نوارها برای انتقال مواد از جمله کارتن‌ها، جعبه‌ها، بسته‌بندهای کوچک و حتی مواد سنگین روی دستگاه شیرینگ پک استفاده می‌شود.

این نوارها معمولاً در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، خودروسازی، فولاد و ساختمانی استفاده می‌شوند.توری نقش کانوایر را دارد و محصول روی آن حرکت کرده و به جلو برده میشود. اگر محصول شما نوع خاصی دارد میتوانید نوع محکم و یا مقاوم تری سفارش دهید.

قطعات مصرفی دستگاه شیرینگ پک

قطعاتی مانند تیغه دوخت و المنت عمرمفید دارند و پس از مدتی باید تعویض شوند به این گونه قطعات، قطعات مصرفی گفته میشود. عمر این قطعات به نحوه استفاده مشتری بستگی دارد و اگر درست استفاده نشود بسیار کوتاه خواهد بود. دقت کنید که معمولا قطعات مصرفی دستگاه شیرینگ تحت پوشش گارانتی نیست، پس در نگهداری آن کوشا باشید.

نکته نهایی

زمانی که نام قطعات برده میشود اولین کلمه ای که به ذهن خریدار میرسد، گارانتی است. دستگاه های صنعتی باید حداقل 6ماه گارانتی داشته باشند و فروشنده باید مسئولیت مشکلات احتمالی را بپذیرد. هنگام خرید حتما توجه کنید که شرایط گرانتی قید شده باشد و تمامی قطعات شامل گارانتی باشند.